Społeczne - Fakty Kaliskie

kontrast:
wielkość czcionki:
A- A+
Dzisiaj jest: 29 wrzesień 2021 Godzina:
imieniny: Michalina, Rafał

Wyszukiwarka

Formularz kontaktowy

Skontaktuj się z nami

Top 2

Top 1

Top mały 1

Społeczne

Kierowca KLA do końca walczył o życie pasażera. Czy inni potrafiliby pomóc?

O tej umiejętności mówi się, że każdy powinien ją mieć, ale oby nikt nie musiał jej wykorzystywać w realnym życiu. Pierwsza pomoc. W środę taką próbę przeszedł pan Janusz – kierowca autobusu KLA. Podczas jego kursu zasłabł 65-letni pasażer, doszło do zatrzymania akcji serca. Kierowca autobusu zareagował wzorcowo: zatrzymał pojazd w bezpiecznym miejscu i rozpoczął reanimację. Doskonale wiedział, jak się zachować – przez 11 lat był kierowcą pogotowia. Niestety pasażera nie udało się uratować.

Do zdarzenia doszło wczoraj około godz. 19.00. 65-letni mężczyzna podróżował autobusem KLA wraz z bliską osobą. Autobus jechał od centrum w kierunku ul. Górnośląskiej, przez Legionów.

Wzorcowe zachowanie kierowcy

Nagle pasażer zasłabł. Natychmiast poinformowano o tym kierowcę. Ten zatrzymał autobus w zatoczce na ul. Legionów, naprzeciwko „Ekonomika”. – Kierowca sam podjął się udzielania pomocy medycznej, rozdzielając  zadania pomiędzy innych pasażerów. Reanimował mężczyznę aż do przyjazdu pogotowia ratunkowego – przekazuje nam Mariusz Wdowczyk, prezes Kaliskiego Przedsiębiorstwa Transportowego.

Załoga karetki reanimowała 65-latka przez kolejne pół godziny. Cała akcja ratowania życia pasażera trwała, według świadków, około godziny. Niestety mężczyzna zmarł. - W tej ogromie tragedii mogę zapewnić, że ze strony spółki zostały dotrzymane wszelkie standardy zachowania się w tak dramatycznej sytuacji.  Kierowcą tego autobusu był pan Janusz, który przez 11 lat pracował w pogotowiu medycznym, toteż zachował się wzorcowo – mówi Mariusz Wdowczyk.

Będą profesjonalne szkolenia dla kierowców

A co jeśli my sami albo ktoś nam bliski nagle straci przytomność w czasie podróży miejskimi liniami? Czy możemy być spokojni o to, że każdy kierowca w profesjonalny sposób nam pomoże? Jak wyjaśnia Mariusz Wdowczyk, prezes kaliskiego przewoźnika – każdy ze 130 kierowców cyklicznie przechodzi podstawowe szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy. Trwa ono 2 godziny. -  To za mało – uważa Wdowczyk. – Dziś rano podjąłem decyzję o podpisaniu umowy z profesjonalną firmą szkoleniową, która przeprowadzi jeszcze bardziej rozszerzone szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy pasażerom – zapewnia prezes KPT.

Będzie trwało ono co najmniej 6 godzin i zacznie się już za tydzień. Prezes KPT myśli również o zajęciach antyterrorystycznych. Tak, by - jeśli w kaliskich autobusach, jak blisko miesiąc temu we Wrocławiu, pasażer zostawi bombę - kierowcy wiedzieli, jak się zachować.

Agnieszka Gierz, fot. MS

Inside Max P

Inside 2

Kategorie P

3R

4R

Poziomy Bottom

5R

Google Ads

Redakcja portalu

https://www.facebook.com/faktykaliskiepl

Kalisz, ul. Śródmiejska 36
tel. 573 950 125
e-mail: media@fundacja-reakcja.pl

Redaktor prowadzący
Anna Miklas-Pęcherz 

Redakcja telewizji

Oglądaj nas na kanale 232 i/ lub 140 

Multimedia Polska/ Vectra oraz na kanale YT

Kalisz, ul. Śródmiejska 36
tel. 573 950 125
e-mail: media@fundacja-reakcja.pl

Redaktor naczelna
Agnieszka Gierz

Fundacja Reakcja

Nadawcą Telewizji Kalisz 

i wydawcą portalu faktykaliskie.pl jest Fundacja Reakcja

Kalisz, ul. Śródmiejska 36
tel. 607 942 977
e-mail: biuro@fundacja-reakcja.pl

Prezes fundacji
Marcin Spętany

https://www.fundacja-reakcja.pl/