Samorząd - Fakty Kaliskie

kontrast:
wielkość czcionki:
A- A+
Dzisiaj jest: 09 grudzień 2019 Godzina:
imieniny: Wielisława, Wiesław

Wyszukiwarka

Formularz kontaktowy

Skontaktuj się z nami

Top 1

Top 2

Top mały 1

Top maly 2

Samorząd

Koncepcja własna czy kopiuj/wklej?

Czy anonimowa dziewczyna z banku twarzy, na tle budynku w obcym mieście, może reklamować Budżet Obywatelski Kalisza? Nad tym dyskutują od kilku dni internauci. Plakaty to nie jedyny element kontrowersyjnej kampanii przygotowanej przez Ratusz. Kampanii, przy okazji której nasuwają się pytania o inwencję twórczą utworzonego przez nowe władze Biura Promocji i "oryginalne" podejście pracowników do powierzonych im zadań.

W ramach promocji idei Budżetu Obywatelskiego Biuro ds. Promocji i Informacji Miejskiej kaliskiego Urzędu Miejskiego pod kierownictwem Marcina Andrzejewskiego, przygotowało kilka grafik promocyjnych wykorzystywanych na plakatach i internetowych bannerach. Jedna z nich wzbudziła wiele kontrowersji wśród internautów. Na plakacie widzimy kobietę na tle budynku. Okazuje się, że budynek to kamienica we… Wrocławiu, a uśmiechnięta dziewczyna pochodzi z płatnych zasobów Internetu. W sieci zawrzało. Wielu internautów zarzuca Ratuszowi, że  promując Kalisz, korzysta ze zdjęć budynku w obcym mieście, a takie działanie jest zaprzeczeniem informacji i promocji, bo przekłamuje obraz naszego miasta.

Jeszcze więcej wątpliwości może budzić nakład pracy, inwencja twórcza i pomysłowość 10 – osobowego składu Biura ds. Promocji i Informacji Miejskiej kaliskiego Urzędu Miejskiego przy tworzeniu tej grafiki. Zdjęcie z uśmiechniętą blondynką pochodzi z tzw. foto – stock’u i było już wykorzystywane wielokrotnie w wielu grafikach, m.in. w reklamie producenta jednorazowych kubków. W sieci można znaleźć nawet koreańską wersję tego samego obrazka. Praca kaliskiego Biura ds. Promocji przy tworzeniu grafiki o Budżecie Obywatelskim z gotowym zdjęciem z sieci ograniczyła się prawdopodobnie do naniesienia polskich napisów i wklejenia herbu Kalisza.

Mało oryginalny jest też pomysł na drugi z plakatów o Budżecie Obywatelskim. Kolaż wielu wyrazów o różnych rozmiarach i kolorach ma swoje pierwowzory w sieci. Pomysł na taką kompozycję można kupić za 150 dolarów. Wystarczy później tylko zmienić treść, czcionkę, kolory, ewentualnie poprzestawiać napisy i plakat gotowy.

Marcin Andrzejewski w czerwcu podpisał umowę z Ratuszem na kwotę blisko 76 tysięcy złotych wynagrodzenia. Wśród zadań do wykonania miał m.in. opracowanie identyfikacji wizualnej Kalisza oraz wdrożenie informatycznych narzędzi na potrzeby Budżetu Obywatelskiego Kalisza. Czy w tym również przygotowanie dwóch powyższych plakatów? By to ustalić już w poniedziałek poprosiliśmy  Ratusz o wyszczególnienie zadań, do których zobowiązał się koordynator Biura ds. Promocji. Odpowiedzi jeszcze nie otrzymaliśmy. Rzecznik Urzędu czeka na odpowiedź na nasze pytania, którą przygotowuje… Marcin Andrzejewski. On sam nie chciał dziś z nami rozmawiać ani o kosztach promocji Budżetu Obywatelskiego, ani o powstaniu powyższych grafik. Odesłał nas do pani rzecznik.

*

Po opublikowaniu tego artykułu otrzymaliśmy od rzecznika prasowego ratusza maila z odpowiedziami na nasze pytania. W poniedziałek pytaliśmy m.in.: „Na czym konkretnie polegają nowe, wyznaczone mu (Marcinowi Andrzejewskiemu – przyp. red.) w czerwcu 2015 roku zadania: (...) opracowanie identyfikacji wizualnej Kalisza oraz wdrożenie informatycznych narzędzi na potrzeby Budżetu Obywatelskiego miasta Kalisza.


W odpowiedzi nie ma ani słowa o sprawach związanych z Budżetem Obywatelskim.

Być może odpowiedź na nasze pytanie kryje się za enigmatycznym sformułowaniem : „Pan Marcin wywiązał się ze wszystkich zadań opisanych w umowach zawartych z Urzędem Miejskim do czerwca 2015r. Szczegółowy zakres nowych zadań, jak i ich harmonogram jest przedmiotem umowy pomiędzy nim a Urzędem Miejskim. (...) Poszczególne zadania są rozliczane zgodnie z przedmiotem umowy i na podstawie pisemnych sprawozdań z przebiegu prac. (...)


MS, fot. internet

poziomy 1

Slaider podstrony

Kategorie P

3R

4R

poziomy 3

Redakcja portalu

www.faktykaliskie.pl
ul. Wrocławska 53-57, Kalisz
tel. 785 204 665
e-mail:

Redaktor portalu
Anna Miklas-Pęcherz 

Redakcja telewizji

Magazyn Miejski
ul. Wrocławska 53-57, Kalisz
tel. 62 598 47 81
e-mail:

Kierownik redakcji
Marcin Spętany

W związku z wejściem w życie zmian w prawie ochrony danych osobowych i rozporządzenia unijnego RODO informujemy, że na naszej stronie www.faktykaliskie.pl, która należy do Grupy Multimedia Polska, używamy technologii, takich jak pliki cookie, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty współpracujące z nami oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą wyświetlać reklamy jak najlepiej dopasowane do Twoich preferencji. Pragniemy zapoznać Cię ze szczegółami stosowanych przez nas technologii oraz z obowiązującymi przepisami, tak aby dać Ci pełną wiedzę i komfort w korzystaniu z naszych serwisów internetowych. Zapoznaj się z poniższymi informacjami lub kliknij przycisk „przejdź do strony”. Kliknięcie opcji „przejdź do strony” jest automatycznie wyzwoleniem akceptacji powyższych zasad naszego regulaminu.

Informacje, które będą wykorzystywane:
Typ przeglądarki i jej ustawienia. Informacje o systemie operacyjnym urządzenia końcowego. Informacje o zainstalowanych plikach cookie. Informacje o innych identyfikatorach przypisanych do urządzenia końcowego. Adres IP, z którego urządzenie końcowe uzyskuje dostęp do strony internetowej klienta lub aplikacji mobilnej Informacje o aktywności użytkownika na urządzeniu końcowym, w tym o odwiedzanych stronach internetowych i wykorzystywanych aplikacjach mobilnych. Informacje o położeniu geograficznym urządzenia końcowego będą wykorzystywane.

Multimedia Polska S.A. dokłada wszelkich starań, aby niezbędne przetwarzanie Twoich danych osobowe było zgodne z przepisami prawa i nie naruszało Twoich podstawowych praw i wolności, w szczególności prawa do ochrony Twoich danych osobowych. Niniejsza Polityka Prywatności określa generalne zasady, według których przetwarzane są przez nas Twoje dane osobowe. Multimedia Polska S.A. pozyskuje Twoje dane bezpośrednio od Ciebie, ponadto ich powstanie może być skutkiem Twojej aktywności związanej ze korzystaniem przez Ciebie z naszych usług telekomunikacyjnych. W pewnych przypadkach, w ramach  prowadzonej przez Multimedia Polska S.A. działalności operacyjnej, dane dotyczące Twojej osoby mogą także być także pozyskiwane z innych źródeł. Przeczytaj uważnie zawarte w niniejszej Polityce zasady, aby zrozumieć jak i na jakich podstawach prawnych Multimedia Polska S.A. przetwarza Twoje dane osobowe. Jeśli w chwili czytania niniejszej Polityki jesteś naszym klientem musisz wiedzieć, że Twoje ewentualne żądanie zaprzestania przetwarzania Twoich danych osobowych nie spowoduje natychmiastowego zaprzestania przetwarzania i usunięcia  tych danych z zasobów informacyjnych Multimedia Polska S.A. Proces wygaszania przetwarzania Twoich danych będzie zgodny z przepisami obowiązującego prawa, a zasady tego wygaszania są zawarte w niniejszej Polityce.

Dane kontaktowe
Administrator danych osobowych
Administratorem Twoich danych osobowych jest Multimedia Polska S.A. z siedzibą w Gdyni (81-341), przy ulicy Tadeusza Wendy 7/9, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk – Północ w Gdańsku, VIII Wydział Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem: 0000238931, REGON: 190007345, NIP: 5861044881, kapitał zakładowy i łączna suma uiszczonych wkładów wynosi: 91.764.808,00 PLN Organ nadzoru ochrony danych osobowych
Jeśli masz zastrzeżenia co do sposobu i zakresu przetwarzania przez nas Twoich danych, bądź też  chcesz wnieść skargę na sposób obsługi Twojego wniosku lub żądania, informujemy Cię że właściwym organem nadzorczym w tym zakresie jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Kontakt w sprawie Twoich danych: w celu realizacji Twoich uprawnień, wyrażenia albo cofnięcia zgód oraz wnoszenia sprzeciwów, udaj się do Biura Obsługi Klienta, lub skontaktuj z infolinią pod numerem 244 244 244.