Polityka - Fakty Kaliskie

kontrast:
wielkość czcionki:
A- A+
Dzisiaj jest: 07 grudzień 2019 Godzina:
imieniny: Marcin,

Wyszukiwarka

Formularz kontaktowy

Skontaktuj się z nami

Top 1

Top 2

Top mały 1

Top maly 2

Polityka

Wybory do PE - największy wzrost głosujących w Polsce

Młodzi i proeuropejscy - przede wszystkim takie osoby stawiły się przy urnach w majowych wyborach do Parlamentu Europejskiego. Sondaż przeprowadzony wśród 28 tysięcy mieszkańców Wspólnoty pozwolił na stworzenie profilu wyborców oraz stwierdzenie, że poparcie dla Unii Europejskiej jest na najwyższym od 1983 roku poziomie. Znacznie więcej osób wzięło też udział w samym głosowaniu. A kraj, w którym odnotowano najwyższy wzrost frekwencji to Polska. I zdecydowanie miały na to wpływ osoby młode.

Sondaż przeprowadzono w 28 krajach członkowskich. Według danych opublikowanych przez  Parlament Europejski wynika, że 68 proc. respondentów twierdzi, że ich kraj skorzystał na członkostwie w UE. Na początku roku poparcie deklarowało 1% mniej mieszkańców Wspólnoty.

Wzrasta też liczba osób wierzących, że "ich głos liczy się w UE". Tak twierdzi 56% respondentów, co oznacza wzrost o 7 punktów od marca 2019 r. i jest to najwyższy wynik od czasu, gdy pytanie to zadano po raz pierwszy w 2002 r. - Obywatele głosowali w tych wyborach europejskich w oparciu o bardzo silne poparcie dla UE i ze znacznie silniejszą wiarą, że ich głos liczy się w UE - powiedział David Sassoli, przewodniczący PE.

Ogólna frekwencja w wyborach europejskich w 2019 roku wzrosła o 8 punktów procentowych i wyniosła 50,6 %, co dało w efekcie najwyższy udział od 1994 roku oraz po raz pierwszy od 1979 roku, odwrócenie trendu spadającej frekwencji w wyborach europejskich. Największy wzrost frekwencji odnotowano w Polsce (+22 punkty procentowe), Rumunii (+19 punktów procentowych), Hiszpanii (+17 punktów procentowych), Austrii (+15 punktów procentowych) i na Węgrzech (+14 punktów procentowych).

Wyniki badania sugerują, że to właśnie osoby młode oraz głosujące po raz pierwszy w wyborach europejskich podniosły frekwencję. Od 2014 roku udział młodzieży wzrósł o połowę. Wtedy 28 procent osób w wieku 16/18-24 lata twierdziło, że wzięło udział w wyborach. W tym roku to już 42% respondentów. Równie silny był wzrost frekwencji w grupie wiekowej 25-39 lat, który wzrósł o 12 punktów procentowych z 35% do 47%. Frekwencja młodych i głosujących po raz pierwszy przekracza wszelkie wzrosty frekwencji zarejestrowane dla innych grup wiekowych.

A dlaczego poszli do urn? Ponad połowa badanych (52%) uważa, że to ich obowiązek. 25% respondentów, wzrost o 11 punktów w porównaniu z poprzednimi wyborami, wzięło udział w głosowaniu bo popiera ideę zjednoczonej Europy. A 18%, więcej o 6% niż 5 lat temu, wierzy, że głosując mogą coś zmienić.

AW, na podstawie badania Kantar przeprowadzonego dla PE

poziomy 1

Slaider podstrony

Kategorie P

3R

4R

poziomy 3

Redakcja portalu

www.faktykaliskie.pl
ul. Wrocławska 53-57, Kalisz
tel. 785 204 665
e-mail:

Redaktor portalu
Anna Miklas-Pęcherz 

Redakcja telewizji

Magazyn Miejski
ul. Wrocławska 53-57, Kalisz
tel. 62 598 47 81
e-mail:

Kierownik redakcji
Marcin Spętany

W związku z wejściem w życie zmian w prawie ochrony danych osobowych i rozporządzenia unijnego RODO informujemy, że na naszej stronie www.faktykaliskie.pl, która należy do Grupy Multimedia Polska, używamy technologii, takich jak pliki cookie, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty współpracujące z nami oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą wyświetlać reklamy jak najlepiej dopasowane do Twoich preferencji. Pragniemy zapoznać Cię ze szczegółami stosowanych przez nas technologii oraz z obowiązującymi przepisami, tak aby dać Ci pełną wiedzę i komfort w korzystaniu z naszych serwisów internetowych. Zapoznaj się z poniższymi informacjami lub kliknij przycisk „przejdź do strony”. Kliknięcie opcji „przejdź do strony” jest automatycznie wyzwoleniem akceptacji powyższych zasad naszego regulaminu.

Informacje, które będą wykorzystywane:
Typ przeglądarki i jej ustawienia. Informacje o systemie operacyjnym urządzenia końcowego. Informacje o zainstalowanych plikach cookie. Informacje o innych identyfikatorach przypisanych do urządzenia końcowego. Adres IP, z którego urządzenie końcowe uzyskuje dostęp do strony internetowej klienta lub aplikacji mobilnej Informacje o aktywności użytkownika na urządzeniu końcowym, w tym o odwiedzanych stronach internetowych i wykorzystywanych aplikacjach mobilnych. Informacje o położeniu geograficznym urządzenia końcowego będą wykorzystywane.

Multimedia Polska S.A. dokłada wszelkich starań, aby niezbędne przetwarzanie Twoich danych osobowe było zgodne z przepisami prawa i nie naruszało Twoich podstawowych praw i wolności, w szczególności prawa do ochrony Twoich danych osobowych. Niniejsza Polityka Prywatności określa generalne zasady, według których przetwarzane są przez nas Twoje dane osobowe. Multimedia Polska S.A. pozyskuje Twoje dane bezpośrednio od Ciebie, ponadto ich powstanie może być skutkiem Twojej aktywności związanej ze korzystaniem przez Ciebie z naszych usług telekomunikacyjnych. W pewnych przypadkach, w ramach  prowadzonej przez Multimedia Polska S.A. działalności operacyjnej, dane dotyczące Twojej osoby mogą także być także pozyskiwane z innych źródeł. Przeczytaj uważnie zawarte w niniejszej Polityce zasady, aby zrozumieć jak i na jakich podstawach prawnych Multimedia Polska S.A. przetwarza Twoje dane osobowe. Jeśli w chwili czytania niniejszej Polityki jesteś naszym klientem musisz wiedzieć, że Twoje ewentualne żądanie zaprzestania przetwarzania Twoich danych osobowych nie spowoduje natychmiastowego zaprzestania przetwarzania i usunięcia  tych danych z zasobów informacyjnych Multimedia Polska S.A. Proces wygaszania przetwarzania Twoich danych będzie zgodny z przepisami obowiązującego prawa, a zasady tego wygaszania są zawarte w niniejszej Polityce.

Dane kontaktowe
Administrator danych osobowych
Administratorem Twoich danych osobowych jest Multimedia Polska S.A. z siedzibą w Gdyni (81-341), przy ulicy Tadeusza Wendy 7/9, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk – Północ w Gdańsku, VIII Wydział Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem: 0000238931, REGON: 190007345, NIP: 5861044881, kapitał zakładowy i łączna suma uiszczonych wkładów wynosi: 91.764.808,00 PLN Organ nadzoru ochrony danych osobowych
Jeśli masz zastrzeżenia co do sposobu i zakresu przetwarzania przez nas Twoich danych, bądź też  chcesz wnieść skargę na sposób obsługi Twojego wniosku lub żądania, informujemy Cię że właściwym organem nadzorczym w tym zakresie jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Kontakt w sprawie Twoich danych: w celu realizacji Twoich uprawnień, wyrażenia albo cofnięcia zgód oraz wnoszenia sprzeciwów, udaj się do Biura Obsługi Klienta, lub skontaktuj z infolinią pod numerem 244 244 244.